Onkohan mun blogi vähä kesälomalla??

Ei mun käjet kyllä oo yhtään kesälomalla, vaikkei tänne ookkaan mitään ilmestyny. Ei vaan oo viittiny/jaksanu kuvata mitään saatikka tänneasti niitä laittaa.

Joitain koruja oon tehny, villahousut. Toiset työnalla paraikaa. Leiponukki välillä oon. Tänän vähä enempiki. Julskutiina sano viikonloppuna ku syötiin jossain pullaa (en muista missä) että millon äiti sää oikeen leivot meillä pullaa?? Jos ihan suoraan sanon, ni mua hävetti Nolostunut Sanoin, että kahenyönpäästä leivon ku vauvarinkiin teen samalla ni se laski öitä ja sano seuraavanaki päivänä, että vielä yks yö pitää nukkua ni meillä leivotan pullaa Cool Laivoin sitte toisenaki päviänä ku ekkana tuli niin pieni annos, ettei se riittäny mihinkään.

Yhen tosihyvän mantelilepäohjeen karppisivuilta oon bongannu ja sitä teen vähänväliä. Mies on vähähiilihydraattisella ja minäki vähä ni sitä leipää syyään ja on hyvää.

Oikeestaan mää muistan sen ohjeen ulukoa eli tässäpä se:

 

Mantelileipä:

4 kananmunaa

3 dl mantelijauhoja

3-4 tl leivinjauhetta

200-300 g juustoraastetta.

psylliumia, seesaminsiemeniä  tai vehnäleseitä oman maun mukaan. Mutta oon huomannu että nämä viimeset ei oo pakollisia.

Kaikki aineet sekotetaan keskenään ja lusikalla suoraan pellille, sämpylöitä tai leipäsiä. Ite teen noin 1 cm paksuisia pyöreitä, joita tulee tästä annoksesta 9 kpl. Uuniin 225 astetta. Paistuu aika nopsaan ja sen huomaa millon on valmiita, Ei ainakaan yli 10 minuuttia.