Huom! Gekko muutti toiseen kotiin joulukuussa. Ei suinkaan sen vuoksi, ettäkö olis jotenkin hankalaksi heittäytynyt, vaan tilanpuutteen ja innostuksen hiipumisen takia.
Tämä ihanuus ei oikeastaan kuulu minun harrastuksiini, mutta lisätäämpä se kuitenkin tänne. Minä nimittäin suostuin tämän otuksen ottamaan meille vain sillä ehdolla, että mun ei tartte siihen koskea sormenpäälläkään. Eikä varsinkaan sen ruokiin. Tiko on tämän liskon nimi. Ötökkä syö eläviä sirkkoja ja jauhomatoja. Sirkat on sen suurinta herkkua ja häntä vain vipattaa, ennen hyökkäystä. Kaks tai kolme sirkkaa syö joka toinen päivä. Lapset pitelee sitä sylissään kun vauvaa ikään, yöökksss sanon minä : x
Ei tuosta sen suurempaa harmiakaan ole, koska lisko on hämäräaktiivinen elikkä heräilee vasta illalla kun valot sammutetaan. Sen terraariossakaan ei ole niin kova hoitaminen kun akvaariossa oli. Koska leopardigekko on täysin kuivan eläin, ei vettä siis tartte ku juomakupissa. Varsin helppohoitonen otus siis ja sopii hyvin alottelijalle. Kunhan perheen emäntä vaan vielä tuota tottuis kattelemaan ilman, että kylmätväreet menee pitkin selkäpiitä. Täytyy myöntää, että pari ekaa yötä otukse nsaapumisen jälkeen, jos piti kävästä keittiössä ni joka askeleella täyty tarkistaa, ettei vaan astu minkään päälle. Nyt minä jo uskon, ettei se terraariosta pois pääse, kunhan sen ruuatkin pysyy kiltisti purkissaan.
596401.jpg